سنتز سیالون از مواد اولیه ارزان قیمت به روش کاربوترمال

پایان نامه
چکیده

سیالونها موادی مهندسی هستند که در سیستم چهار عنصری ‏‎si-al-o-n‎‏ متبلور می شوند. در این تحقیق سنتز سیالون از مواد اولیه ارزان قیمت به طریقه احیا و نیتریداسیون همزمان رس مورد بررسی قرار گرفت.به عنوان ماده اولیه از رسهای قره آغاج، زنوزسوپر، و ‏‎ecc‎‏ استفاده گردید و برای پیگیری روند استحاله از دستگاههای ‏‎xrd,sem,sta‎‏ و ‏‎psa‎‏ کمک گرفته شد.در بررسی های نسبتا جامع ‏‎xrd‎‏ بر روی سیالون سنتزی علاوه بر جنبه نیمه کمی ، تغییر کیفی سیالون هم در طی روند استحاله مورد تحقیق قرار گرفت. در ادامه روند تحقیق ، اثر اسیدشویی هم مورد پژوهش قرار گرفت.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جذب نیکل از پساب به کمک مواد بیولوژیکی ارزان قیمت

پروژه حاضر به بررسی جذب بیولوژیکی یون نیکل(ii) به کمک جلبک های قهوه ای cystoseria indica, sargassum glaucescens, padina australis و nizmuddinia zanardiniمی پردازد. اثر پارامترهای تجربی ph، زمان تماس، غلظت اولیه فلز نیکل و دما بر جذب بیولوژیکی مطالعه شده است.بنابر آزمایشات انجام شده ، ph بهینه جذب نیکل به کمک این جلبک ها در دمای 30 درجه سانتیگراد ،ph=6 است. با افزایش زمان تماس میزان جذب افزایش م...

15 صفحه اول

بررسی تهیه پودر کاربیدبور ‏‎(b4c)‎‏ با استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت صنعتی

کاربید بور ‏‎(b4c)‎‏ به دلیل نقطه ذوب بالا، دانسیته پایین، سختی بالا و سطح مقطع جذب نوترون بالا، کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. از مهمترین کاربردهای بور میتوان ساینده ها، نازلهای سند بلاست، ابزار برش، زره های سرامیکی و سوخت جامد موشکها را نام برد. فرآیند کربوترمال یک روش اقتصادی جهت تولید پودر کاربید بور میباشد. در این تحقیق با استفاده از روش کربوترمی و مواد اولیه ارزان قیمت صنعتی، پودر کارب...

15 صفحه اول

سنتز نیتریدبورهگزاگونال با استفاده از روش کاربوترمال

فرآیند کاربوترمال یکی از روشهای اقتصادی جهت تولید نیتریدبورهگزاگونال می باشد. در کار حاضر پارامترهای موثر در تهیه این ماده از طریق احیا و نیتریداسیون اسیدبوریک توسط کربن اکتیو و گاز نیتروژن مورد بررسی قرار گرفت.

15 صفحه اول

مروری بر انواع جاذب‌های ارزان قیمت مورد استفاده در تصفیه پساب‌های آلوده به روش جذب سطحی

     این مقاله مروری بر تحقیقات اخیر انجام گرفته، در خارج ساختن آلاینده­های مختلف با استفاده از انواع  جاذب­های ارزان  قیمت می­باشد که در آن به­جای کربن فعال تجاری از مواد ارزان­تر و در دسترس هم­چون کیتوسان، زئولیت، پسماندهای گیاهی و سایر جاذب­هایی که  قابلیت جذب بالا و دسترسی آسانی دارند استفاده شده است.  

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - پژوهشگاه مواد و انرژی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023